"Vincit on ollut keskeinen yhteistyökumppani mobiilistrategiamme kehittämisessä auttaen meitä luomaan paremman yhteyden asiakkaisiin ja jälleenmyyjiin tavalla, joka innostaa ja erottaa meidät kilpailijoista."

“Vincit on ollut keskeinen yhteistyökumppani mobiilistrategiamme kehittämisessä auttaen meitä luomaan paremman yhteyden asiakkaisiin ja jälleenmyyjiin tavalla, joka innostaa ja erottaa meidät kilpailijoista.” Vincit suunnitteli, toteutti ja julkaisi vuoden 2018 Yamaha WaveRunners and Boats -malliston lanseerauksen yhteydessä täysin uudet iOS- ja Android-sovellukset älypuhelimille ja tableteille.

Sovellusten uudet kolmannen sukupolven versiot toimivat entistä tehokkaammin IBM:n Silverpop-alustan kanssa ja niiden UX/UI-suunnittelussa on käytetty edistyksellisiä ratkaisuja, jotka rakentavat kuluttajan käyttökokemuksen ympärille kiinnostavan tarinan. Sovelluksissa voi vertailla kaikkia uusia WaveRunner-vesijettejä ja veneitä vaivattomasti vierekkäisissä näkymissä. Uudistunut Feed-osio kokoaa yhteen kiinnostavia uutisia, tapahtumia ja nostoja, ja uudessa Lifestyle-osiossa käyttäjä voi tuottaa ja seurata sosiaalista sisältöä hashtagin #YamahaMoments avulla.

Käyttäjän oman GPS:n avulla sovellus paikantaa lähimmän jälleenmyyntipisteen. Design-osiossa käyttäjä pääsee sukeltamaan sisään niihin ominaisuuksiin, innovaatioihin ja teknologiaratkaisuihin, jotka tekevät Yamahasta alansa edelläkävijän.

Sovelluskehityksessä hyödynnettiin React Native -ohjelmistokehystä. Suunnittelun ydinajatuksena oli rakentaa vuorovaikutusväyliä käyttäjien ja Yamahan brändin ja uusien tuotteiden välille, sekä tarjota jälleenmyyjille taskuun mahtuva tietopaketti helpottamaan myyntiprosessin läpivientiä asiakkaiden kanssa.

Yamaha Watercraftin mobiilisovellukset ovat voittaneet kahdesti Marine Marketers Associationin Best Mobile Apps in the Marine Industry -palkinnon.

Andrew Cullen
Digimarkkinointi- ja viestintäjohtaja