"Yhteistyö Vincitin kanssa sujui loistavasti läpi koko kehitysprosessin ja suosittelemme heitä enemmän kuin mielellämme jokaiselle, joka haluaa nykyaikaistaa verkkopalveluitaan."

Friar Tux on johtava etelä-kalifornialainen puku- ja smokkiketju, jolla on pitkä ja rikas historia. Yrityksellä on yli 30 kivijalkamyymälää, jotka myyvät ja vuokraavat juhla-asuja. Friar Tuxin tavoitteena oli viedä myös verkkopalvelut uudelle tasolle erillisen nettikaupan avulla. He tilasivat UX-suunnittelijoiltamme erityisesti nuorille asiakkaille räätälöidyn käyttökokemuksen, jonka avulla asukokonaisuuksia voisi selata, muokata mieleisekseen ja vuokrata netistä. Uusi brändi ja verkkokauppa saivat nimen Stitch & Tie (stitchandtie.com).

Perinteinen tapa ostaa ja vuokrata pukuja ja smokkeja on vierailla kivijalkamyymälässä ja sovittaa erilaisia malleja. Vincitin missiona oli toteuttaa verkkopalvelu, jonka avulla olisi mahdollista testata erilaisia tyylejä ja malleja vaivattomasti netin kautta. Stitch & Tie -verkkokauppa ja kivijalkamyymälät ovat osa samaa verkostoa ja asiakkaan on mahdollista yhdistää nämä kaksi käyttäjäpolkua joustavasti.

Käytimme isokokoisia tuotekuvia ja puvut on kuvattu useasta kuvakulmasta. Zoomaus-ominaisuuden avulla asiakkaat pääsevät arvioimaan tuotteita läheltä. Loimme verkkokauppaan sivun, jonka kautta asiakas pystyy muokkaamaan asukokonaisuuksia valitsemalla omaan ilmeeseensä sopivia asusteita. Ohjelma tarjoaa valmiita suosituksia korostamalla kuhunkin takkiin erityisen hyvin sopivia vaihtoehtoja. Halusimme tarjota käyttökokemuksen, joka auttaa asiakasta rakentamaan itsensä näköisiä tarinoita. Käytimme runsaasti valokuvia ja suunnittelun avainsanoja olivat kokemus, ihminen ja tunne. Kokoleveissä kuvissa hienovarainen syvyysvaikutelma imee katsojaan sisäänsä. Tuotekuvat ovat ilmavia ja niiden vaaleat taustat luovat tyylikkään vaikutelman. Sivuston ulkoasu on tarkkaan harkittu, strukturoitu ja suoraviivainen - yhtä hienostunut kuin puku tai smokkikin.

Jake Reinig
Teknologia- ja markkinointijohtaja