Vincit Oyj: Vincit Oyj alentaa ohjeistustaan vuoden 2019 suhteellisesta kannattavuudesta

Vincit Oyj

Sisäpiiritieto 14.6.2019 kello 9.30

Vincit Oyj alentaa ohjeistustaan vuoden 2019 suhteellisesta kannattavuudesta

Vincit alentaa aiempaa ohjeistusta vuoden 2019 suhteellisesta kannattavuudesta. Vincitin arvio on, että suhteellinen kannattavuus jää viime vuoden tasosta.

Vincit Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Kuitunen: “Julkistimme uuden strategian muutama kuukausi sitten ja olemme lähteneet toteuttamaan sitä suunnitelman mukaisesti. Matkan edetessä on selvinnyt, että uuden strategian mukainen organisoituminen vaatii ennakoitua enemmän aikaa ja se on vaikuttanut myös myynnin tuloksellisuuteen. Tästä syystä ydinliiketoimintamme laskutusaste on jäänyt suunnitellusta.

Kannattavuutta on edelleen heikentänyt tuoteliiketoimintamme. Etenkin Vincit EAM sekä Vincit LaaS tulevat vaatimaan ennakoitua enemmän panostuksia niihin kohdistuvan kiinnostuksen kasvaessa. Tulemme aktiivisesti arvioimaan järkevää tuotekehityspanostusten kokonaismäärää sekä tutkimaan uudenlaisia rahoitusmalleja VincitEAM ja Vincit LaaS -liiketoimintojen edelleenkehittämiseksi.

Uskomme edelleen vahvasti uuteen strategiaamme ja jatkamme sen toteuttamista. Ja hyvänä asiana tässä yhteydessä voidaan todeta, että Vincit Californian sekä Oulun operaatiot etenevät suunnitelmien mukaisesti.”

Päivitetty ohjeistus vuodelle 2019:

Vertailukelpoinen liikevaihto kasvaa, mutta suhteellinen kannattavuus jää viime vuoden tasosta.

Vuoden 2018 liikevaihto oli 43,5 miljoonaa euroa ja käyttökate 5,9 miljoonaa euroa.

Aikaisempi ohjeistus julkaistu 14.2.2019:

Vertailukelpoinen liikevaihto kasvaa ja suhteellinen kannattavuus paranee vuonna 2019.

Seuraava taloudellinen raportti:

Vincit julkaisee 22.8.2019 puolivuosikatsauksen ajalta tammikuu - kesäkuu 2019.

Lisätietoja:

Vincit Oyj, toimitusjohtaja Mikko Kuitunen, puhelin: 040 589 8316

Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puhelin: 050 520 4098

Vincit Oyj lyhyesti:

Vincit on huippuasiantuntijaorganisaatio, joka luo hyvää huomenta tarjoamalla asiakkailleen Suomen selväjärkisintä ATK:ta tyytyväisyystakuulla. Vincit Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus VINCIT. www.vincit.fi

Seuraavaksi Vincit Oyj: Johdon liiketoimet