Toimitusjohtajalta

Hyvää huomenta!

Niin kuuluu Vincitin tuore motto. Me ollaan tekemässä joka päivä työtä sen eteen, että huominen olisi aina vähän parempi. Niin meidän työntekijöille, asiakkaille kuin myös omistajille. Kaikki lähtee kuitenkin asiakkaistamme. Meidän täytyy olla relevantteja heidän liiketoimintansa näkökulmasta.

On elettävä silmät auki ja korvat herkkänä asiakkaidemme arjessa. Mutta se ei yksin riitä.

Maailma on viime vuosien aikana muuttunut radikaalimmin kuin koskaan ennen, eikä pelkästään hyvään suuntaan. Muutos on aiheuttanut, ja aiheuttaa vielä pitkän tovin, epävarmuutta ja pelkoja – jotka heijastuvat niin yksilöihin, työelämään kuin liiketoimintaan kaikkialla maailmassa.

Yrityksissä on hiljalleen herätty globaaleihin ilmiöihin, kuten ilmastonmuutokseen, väestön ikääntymiseen ja digitalisaatioon. Näiden vaikutus liiketoimintaan on ilmeinen, mutta seurauksien ennakointi ja ennaltaehkäisy on toistaiseksi jäänyt valitettavan vähälle.

Moni yritys uhkaa jäädä irrelevantiksi omille asiakkailleen, jotka tekevät vahvoja eettisiä ja arvopohjaisia valintoja. Samalla käynnissä oleva työelämän murros uhkaa viedä yrityksiltä toimintaedellytykset, jos osaavaa työvoimaa tai oikeanlaista ympäristöä tehokkaan työnteon mahdollistamiseksi ei löydy. Puhumattakaan siitä, että äärinopeasti muuttuva ja digitalisoituva liiketoimintaympäristö on jo nyt kaatanut tuhansittain menestyneitä organisaatioita ja uhkaa miljoonia muita.

Näitä pelkoja taklaamme asiakkaidemme kanssa joka päivä – jotta meillä olisi joku päivä maailma, jossa huominen ei pelota.

Seuraavaksi Avainluvut