Suunnittelutyömme ydin on ihmisten, liiketoiminnan ja ympäristön tulevaisuuden tarpeiden ymmärtäminen. Me ajattelemme, että syvin vaikutus tehdään suunnittelemalla kokemuksia, jotka tuottavat aitoa hyötyä kaikille osapuolille. Teemme kestäviä ratkaisuja, koska käytämme palvelumuotoilun ja UX-suunnittelun lisäksi arvopohjaisen muotoilun ja planeettalähtöisen suunnittelun (Planet Centric Design) työkaluja. Haluatko sinäkin katsoa asioita laajemmalla linssillä?

Tuliko jotain jo mieleen? Laita meille viestiä.

Tuliko jotain jo mieleen? Laita meille viestiä.

Elice Pynninen

Design Director

elice.pynninen@vincit.fi
+358 44 535 3293

Suunnittelu- ja asiantuntijapalvelut

Käyttäjätarpeiden ja liiketoimintahyötyjen louhinta

Digituotteen viitekehys muodostuu käyttäjän tarpeista, liiketoiminnan hyödyistä ja yrityksesi strategisista tavoitteista. Näiden ymmärryksestä kohoaa tuotteen menestyksen kulmakivet. Uppoudumme asiakkaidesi ja yrityksesi toimintaympäristöön, jotta saamme louhittua esiin tuotteellesi parhaan liiketoimintasuunnitelman.

Konseptin kirkastaminen

Ennen kuin ketterä kehitys voi siirtyä toteutusvaiheeseen, konseptin kirkastaminen auttaa toiminnallisuuslistan koostamisessa. Teemme kokeiluja eri menetelmillä työpajoista prototyyppeihin, jotta vältämme toteutusvaiheessa tarpeettomat – ja kalliitkin virheet. Näin kokonaiskuvasta saadaan kristallinkirkas ja tuotteesi lentorata valittua viisaasti.

Dataan perustuva palvelumuotoilu

Pelkkä ohjelmiston muotoilu ei aina riitä, vaan vankkaan dataan pohjautuva palvelumuotoilu varmistaa, että kokemus tuotteen ympärilläkin on saumaton. Palvelumuotoilijamme pureksivat kerätyn tiedon, hahmottavat sen pohjalta kokonaisuuden kuntoon ja määrittelevät palvelupolut asiakkaillesi sujuviksi. Samalla he tuottavat sijoituksellesi ilmiömäistä lisäarvoa.

Lataa dataopas

Arvopohjainen muotoilu

Onnellisuuden määritelmä on murroksessa, koska siirrymme valinnoissamme yhä enemmän kohti empatiaa ja vastuullisuutta. Arvopohjaisessa suunnittelussa tunnistamme merkityksellisiä hetkiä palvelusi käytössä ja vahvistamme käyttäjäsi merkityksellisyyden kokemusta. Oikeanlaisella tekemisellä haluamme luoda positiivisen kehityksen kierteen koko yhteiskuntaan.

Ketterä käyttöliittymäsuunnittelu

Käyttöliittymäsuunnittelu takaa ohjelmiston laadun. Ketterän kehityksen aikana suunnittelijamme osallistuvat tiimin työhön omalla erikoisosaamisellaan. He varmistavat ohjelmistosi kokemuksen tuottamalla tarvittavia rakennuspalikoita suunnitteluohjeista aina ikoneihin asti. Voimme tarpeen vaatiessa konsultoida myös prosessit kuntoon designin osalta!

Käytettävyys kuntoon

Vincitin asiantuntijajoukko pitää sisällään käytettävyysguruja. He auttavat varmistamaan, että käyttäjät todella kokevat suunnittelemamme kokemuksen olevan spesiaalia. Käytettävyystestauksen repertuaarimme kattaa kaikki menetelmät asiantuntija-arvioista aina etätestaukseen asti.

Saavutettavuus direktiivin mukaiseksi

Euroopan Unioni haluaa varmistaa, että digipalveluita pystyvät käyttämään kaikki – myös käyttäjät, joilla on esimerkiksi rajoittunut näkökyky. Suunnittelijamme ovat hyvin varustautuneita saavutettavuuden saralla. Tutustu saavutettavuussprinttiimme täältä!

Vastuullisuus huomisen kilpailuetuna

Vastuullisuus tulee olemaan uusi kilpailuetu toimialasta riippumatta. Voimme planeettalähtöisen suunnittelun (Planet Centric Design) avulla valjastaa vastuullisuuden tuottamaan lisähyötyä esimerkiksi kustannussäästöinä tai logistiikan järkevöittäjänä. Asiantuntijamme auttavat mielellään hyödyntämään laajempaa otetta kilpailuedukseksi.

Tutustu asiakastöihimme

Ikaalisten Matkatoimisto – Uusi ostokokemus tuplasi myynnin

Ikaalisten Matkatoimiston verkkokauppa kasvatti myyntiä jopa 220%, koska matkojen ostamisen kokemus uudistettiin kokonaan. Louhimalla esiin käyttäjien todelliset tarpeet ja liiketoiminnan hyödyt ymmärrettiin millainen uusi verkkopalvelu asiakkaiden räätälöityihin lomatarpeisiin tarvittiin ja miten se voitiin saavuttaa. Asiakaskokemuksen kehittäminen on nyt jatkuva ketterä prosessi, jonka avuksi valjastettiin data kasvattamaan käyttäjäymmärrystä.

#liiketoimintahyödyt #käyttäjätarpeet #verkkokauppa #datapohjainen muotoilu

Lue koko tarina

Moovy – Alusta joka yhdenmukaistaa pysäköinnin toiminnot

Pysäköinnin palveluita tuottava Finnpark halusi tuoda paremman ja yhdenmukaisemman asiointikokemuksen asiakkailleen. Yritys päätti toteuttaa palvelualustan, johon kaikki pysäköinnin tarjoajat sekä autoilijat voivat liittyä. Palveluiden tuottamisen tavaksi valittiin platform-liiketoimintamalli. Palvelun konseptointivaiheessa pidettiin useita workshoppeja, joissa osallistettiin käyttäjiä ja sidosryhmiä palvelun kehittämiseen. Tämän seurauksena syntyi pysäköintipalvelun tuottajien ja autoilijoiden kohtauspaikka, Moovy. Autoilijoille palvelu näyttäytyy Moovy-mobiilisovelluksen muodossa, joka helpottaa ja nopeuttaa autoilijoiden arkea. Moovyn avulla voi ajaa parkkihalleihin ikkunaa avaamatta.

#palvelumuotoilu #konseptityöpajat #osallistava suunnittelu #mobiilisovellus

Lue koko tarina

Unelmatehdas – Arvopohjaisella muotoilulla ikäihmisten unelmat todeksi

Olemme erityisen ylpeitä Unelmatehtaasta, digitaalisesta palvelusta, joka mahdollistaa ikäihmisten yksilöllisten unelmien toteutumisen. Arvokas Vanhuus ry:n ja Vincitin yhteistyön tavoitteena oli luoda ikäihmisten arkeen ilahduttavia hetkiä ja paluita vanhoihin muistoihin. Samalla halusimme isossa kuvassa rakentaa uutta vanhuuskulttuuria, joka korostaa ikäihmisten yksilöllisyyttä. Uuden portaalin toiminta haluttiin suunnitella siten, että se herättäisi tunteita sekä unelmien toteuttajissa että unelmien kerääjissä. Loimme digitaalisen palvelun, joka mahdollistaa ikäihmisten unelmien rahoittamisen. Osallistimme sidosryhmät suunnitteluun ja saimme aikaiseksi lahjoitusalustan, joka tarjoaa uuden yksilöllisen mahdollisuuden tehdä hyväntekeväisyyttä juuri itseä kiinnostaville kohteille. Kaikki tehdään läpinäkyvästi ja lahjoittajia palvellen.

#arvopohjainen muotoilu #digipalvelu
#laajempi linssi

Lue koko tarina

Seuraavaksi Pilvialustat