Särkänniemen uudet verkkosivut ja verkkokaupan sulava asiakaskokemus jättävät enemmän tilaa hauskanpidolle, ja moderni lippujärjestelmä ja lipunskannaussovellus helpottavat puiston työntekijöiden elämää. Vincit rakensi koko digitaalisen asiakaspolun uusiksi, jotta hurvittelupäivä sujuisi ilman säätämistä ja työntekijöiden arki rullaisi helpommin.

Enemmän elämystä toimivalla digitaalisuudella

Särkänniemi on ilon ja elämysten alusta, Suomen monipuolisin matkailukohde ja Tampereen matkailun suurin vetovoimatekijä. Särkänniemellä oli vahva tahto syventää asiakkaan elämystä ja nostaa huvipuistokäynti tasolle, joka saa palaamaan puistoon yhä uudelleen. Samalla haluttiin helpottaa työntekijöiden arkea ja kasvattaa olemassa olevan liiketoiminnan liikevaihtoa. Vanhat järjestelmät ja manuaalinen työ oli siis aika korvata mutkattomilla digiratkaisuilla. Vincitin osaaminen ja kokemus puhui puolestaan, joten asiantuntijakumppanin valinta oli helppo tehdä.

Tarkasta määrittelystä uudeksi asiakaspoluksi

Koko huvipuistoelämyksen digitaalinen asiakaspolku rakennettiin uudelleen. Kokonaisuuteen kuuluu mm. toimivampi ja saavutettavampi verkkosivusto ja -kauppa ja lippuskannauksen Android-sovellus työntekijöiden käyttöön. Verkkosivut rakennettiin AWS-pilveen, ja verkkokaupan alustana toimii Shopify. Konepellin alle rakennettiin integraatiot esimerkiksi kassajärjestelmään ja raportoinnin tarpeisiin ja näille luotiin selkeä ja helppokäyttöinen hallintakäyttöliittymä.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, joten lähdimme liikkeelle määrittelyn hiomisesta timantiksi design-vetoisissa työpajoissa. Vincitin asiantuntijatiimin avulla design ja kehitys etenivät sukkelasti sprinteissä.

Miikka Seppälä
toimitusjohtaja

Särkänniemi

Vincitillä on tarpeellista hahmottamiskykyä, mutta myös nöyryyttä kuunnella niitäkin tässä liiketoiminnassa olennaisia asioita, jotka eivät ehkä ole rakettitiedettä, mutta jotka pitää silti huomioida. Äärimmäisen iso merkitys on myös sillä, että Vincitin tapa tehdä töitä tekee tästä kaikesta aivan jättihauskaa. Kaikessa, mitä Särkänniemi tekee, täytyy olla taustalla ilo ja riemu sukeltaa lapsenomaisesti uusiin asioihin.

Hauskempaa halvemmin, helpommin ja nopeammin

Verkkosivujen ja -kaupan käyttökokemus otti loikan eteenpäin, ja myös saavutettavuus on huomioitu paremmin, joten lipun ostaminen ja huvipuistoreissun suunnittelu sujuu käden käänteessä. Verkkokaupan dynaaminen hinnoittelu mahdollistaa asiakkaalle isot säästöt, jos huvittelupäivä on tiedossa etukäteen. Uuden lipunlukijasovelluksen ansiosta asiakas pääsee puistoon saapuessaan nopeammin hauskanpitoon.

Myös työntekijöiden arki on sulavampaa. Verkkosivujen ylläpito sujuu näppärästi ja vaivatta, ja lippujärjestelmän uusi käyttöliittymä helpottaa raportointia ja lipputuotteiden hallintaa.

Asiakas

Särkänniemi

Tampereen Särkänniemi Oy on vuonna 1966 perustettu Tampereen kaupungin omistama matkailuyhtiö. Särkänniemi on ilon ja elämysten alusta, Suomen monipuolisin matkailukohde ja Tampereen matkailun suurin vetovoimatekijä. Särkänniemen elämyskokonaisuuteen kuuluvat tällä hetkellä huvipuisto, akvaario, Näsinneulan näkötorni ja Koiramäen eläinpuisto sekä maamme parhaimpiin ravintoloihin kuuluva Ravintola Näsinneula. Alueelta löytyy myös Tampereen kaupungin hallinnoima Sara Hildénin taidemuseo.

Tehdäänkö yhdessä jotain hienoa? Soita Petelle tai paina alla olevaa nappulaa.

Petri Suhonen

Chief Sales Officer

petri.suhonen@vincit.fi
+358 44 758 2313
LinkedInTwitter
Seuraavaksi Finnpark