Hesburgerin kesäkuussa 2016 julkaisemasta mobiilisovelluksesta tuli hetkessä todellinen menestys. Sovelluksen suosion todistaa huikeat luvut: latauskertoja on reilusti yli miljoona ja sovelluksen kautta Hesburgeriin on liittynyt lähes saman verran uusia bonusklubilaisia. Uuden sovelluksen avulla Hesburger on voinut tukea olemassa olevaa liiketoimintaa ja luoda uudenlaisia ansaintamalleja.

+1.1 milj.
Latausmäärä
4.5
Käyttäjien antamat pisteet (App Store)
2
Awards

HAASTE

Bonusklubi ilman lippulappusia

Hesburger-mobiilisovelluksen toteuttaminen lähti käyntiin Hesburgerin halusta päivittää Bonusklubinsa asiakkaiden nykyisiä tarpeita vastaavaksi. Vaikka ravintolan suosittu Bonusklubi oli yrityksen liiketoiminnalle tärkeä, oli se toiminut jo 20 vuoden ajan omalla painollaan ilman suurempia kehitystarpeita.  

Uudistamistyö aloitettiin kuuntelemalla asiakkaita ja Bonusklubin jäseniä. Toiveina oli saada Bonusklubin edut ilman lompakossa tilaa vievää muovista korttia, klubilaiset halusivat nähdä helposti oman bonustilanteensa ja Hesburgerin huippusuositut kupongit haluttiin pitää aina saatavilla. Kotiin unohtuneinahan, niistä ei ole hyötyä. Lisäksi asiakkaat tahtoivat aikaa säästäkseen tilata ja maksaa Hesburger-ostoksensa jo etukäteen. Näin ravintolakokemuksesta tulisi entistäkin sujuvampi.

 

 

TOTEUTUS

Sovellus kaikilla mausteilla

Hesburgerin ja asiakkaiden toiveet toteuttiin yhdellä työkalulla: Hesburger-mobiilisovelluksella. Näin saimme vietyä Hesburger-ravintolan jokaisen asiakkaan taskuun.

Uudella sovelluksella asiakkaille tarjotaan kaikki ravintolan klubiedut ilman erillisiä kortteja ja paperisia kuponkeja. Lisäksi sovelluksella voi tilata ja maksaa ostokset, jolloin asiakkailta säästyy aikaa jonottamiselta. Sovelluksen kautta tehdyt ostot on integroitu Hesburgerin omaan kassajärjestelmään, jolloin olemassa olevaa raportointia ja seurantaa pystytään hyödyntämään.

Sovellukseen on rakennettu laaja analytiikka, jonka ansiosta jatkokehitys voidaan toteuttaa mitattuun tietoon. Vincit huolehtii sovelluspalvelimen monitoroinnista 24/7 -päivystysmallilla. Tällä tavoin varmistetaan palvelimen toimintavarmuus ja pidetään Hesburgerin asiakkaat tyytyväisinä huolehtimalla, että palvelu ei kärsi häiriöistä tai käyttökatkoista.

TULOKSET

Sovelluskaupan suosituin

Hesburger-mobiilisovellus saavutti suuren suosion ja erinomaisia tuloksia heti ilmestymisen jälkeen. Sovellus ylsi kesä-marraskuussa 2016 sekä App Storen että Play Storen ladatuimmaksi sovellukseksi. Sovellusta on ladattu reilusti yli miljoona kertaa ja keskiostosten määrä kasvoi jopa 25% verrattuna perinteiseen Hesburger-asiakkaan keskiostokseen. 

Hesburger-mobiilisovellus on lanseerattu kansainvälisesti ja saanut loistavan vastaanoton useammassa eri maassa.

Vincit toteutti Hesburger-sovelluksen Burger-In Oy:lle yhteistyössä suunnittelutoimisto Passi & Ripatin ja mainostoimisto Satumaa Family Groupin (nyk. Drama Queen Communications) kanssa.

Kumppanivalinta on osoittautunut oikeaksi ja suosittelen Vincitiä mielelläni. Erityisesti arvostan heidän kykyään paneutua asiakkaan ongelmiin ja ratkaisujen etsimiseen. Vincitläiset saavat hyvin kiinni ideoistamme ja osaavat kehittää niitä toivottuun suuntaan. Sitoutuminen on ollut vahvaa.

 

 

Kristian Allén CIO / Hesburger

ASIAKAS

Hesburger

Hesburger on Suomen suurin pikaruokaravintolaketju. Hesburger on rekisteröity liikemerkki, jonka omistaa suomalainen perheyritys, Burger-In Oy. Yrityksen liikevaihto oli 325 miljoonaa EUR (2018).

Tehdäänkö yhdessä jotain hienoa? Soita Juhalle tai paina alla olevaa nappulaa.

Juha Riippi

Business Director

juha.riippi@vincit.fi
+358 40 838 8006
LinkedInTwitter
Seuraavaksi Oral Hammaslääkärit