Jarkko Järvenpää

Jarkko Järvenpää

TwitterLinkedIn

Palautteen saamisella omalle työlleen on valtava merkitys motivaatiolle ja lopputulokselle. Näin ainakin meillä. Asiakkaalta kehittäjälle suoraan tuleva palaute on siksi ensiarvoisen tärkeää ja arvostettua.

Hampurilaismallia pidetään yleisesti hyvänä mallina palautteelle. Sen mukaan palaute aloitetaan ja lopetetaan positiivisella viestinnällä (sämpylät), jotta vastaanottajan olisi helpompi hyväksyä arvostelevampi palaute (pihvi).

Valitettavan usein asiakkaat tuntuvat kuitenkin olevan alakarppaajia.  Muutosvaatimukset ja virheraportit ovat toki oleellinen osa palautetta, mutta ilman mainintaa hyvistä saavutuksista nekin saattavat jättää huonon maun ja laskea motivaatiota.

Olettaen että alihankkijasi tekee hyvää työtä, se kannattaa aina silloin tällöin mainita suoraan kehittäjille.  Voitte vain arvata mitä Vaisalan hiljattain antamat kehut Ylen alueuutisissa teki DA-designin kavereille. Motivaatio on varmasti tapissa ja Vaisala saa jatkossakin parasta mahdollista vastinetta rahoilleen.

Tykkäsitkö artikkelista?

Anna pienet aplodit!

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *