Tunnusta jo

Juttelin viime viikolla erään käyttäjäkokemus- ja käyttöliittymäsuunnittelua tekevän yrityksen edustajan kanssa mahdollisesta yhteisestä projektista. Kysyin häneltä mahdollisista suosituksista, niitä ei ollut.

Kukin asiakas vuorollaan oli kieltäytynyt kunniasta. Ei siksi että tulokset eivät olisi tyydyttäneet, vaan siksi että ei ole ollut tapana.

Olen itsekin kuullut urani aikana monia syitä sille, miksi julkinen referenssi ei käy päinsä. Ja yksikään niistä ei riitä kumoamaan hyötyjä joita saa tunnustuksen aiheuttamasta positiivisesta vaikutuksesta.

Kuvittele edellä mainittu tilanne. Teet vuosia hyvää työtä ja saat aikaan erinomaisia tuloksia. Mutta aina kun joku kysyy mitä teet, joudut vain toteamaan sen olevan luottamuksellista. Ja katso sen jälkeen tämä video.

Tunnusta jo, saat varmasti parempaa vastinetta rahoillesi.

Jarkko Järvenpää

Jarkko Järvenpää

Liity keskusteluun