#termiähky Bullshit Bingo

Yritysviestinnässä on kummallinen tapa yliviljellä "trendikkäitä" termejä. Kaikilla yrityksillä on polttava halu surffata modernin jargonin aallonharjalla, mistä seuraa nopeasti ähky. Tämän seurauksena seksikkäiksi tarkoitetut sanat muuttuvat nopeasti tylsiksi ja alkavat tympiä. Digitalisaatio ja teollinen Internet huudettu!

Tein vuosia sitten hurjan arvauksen, että ehkäpä merkittävä osa ihmisistä ei ole kiinnostunut tylsistä asioista. Joskus saattaa vähän roiskua ja toisinaan joku pahoittaa mielensä, mutta siinä samalla ollaan hieman saatu piristettyä digitalisoituvaa maailmaa - ja olenpa jopa kuullut että meiltä odotetaan uusia aivopieruja.

Nyt kun Vincit on matkalla kohti listautumista, kaikenlaisia epäilyksiä on esitetty: hyvä työpaikka ei voi olla pörssissä ja viestintäkin muuttuu puisevaksi.

Kun yrittää olla vähemmän tylsä, on ensimmäinen askel kuluneiden termien välttäminen.

Haluankin nyt tehdä palveluksen kaikille suomalaisille it-yrityksille sekä niiden sidosryhmille: kerätään yhteen joukkoistetusti kaikki termit, jotka ovat supertylsiä tai aivan ylikäytettyjä - aiheuttavat siis termiähkyä.

Ehdotettuja termejä voit katsella osoitteessa:
http://bit.ly/1NXfGhT

Uusien termien lisääminen:
http://bit.ly/1O7WSff

Voit myös ilmiantaa termiähkyä aiheuttavaa viestintää Twitterissä #termiähky-tunnuksella.

Tämä on todellinen win-win tilanne: yritykset saavat ilmaista konsultointia ja asiakkaat virkistävämpää tekstiä luettavaksi!

Pasi Kovanen

Pasi Kovanen
Software with Passion.

Liity keskusteluun