Työn mielivaltainen mielettömyys

28.10.2016 50

Moi! Minun nimeni on Pete. Työskentelen Euroopan parhaassa työpaikassa. Tittelissäni lukee ”johtaja”. Minulla on täysi mahdollisuus tehdä sellaista työtä, mitä itse haluan. Lisäksi saan päättää itse työhöni liittyvistä asioista. Kukaan ei vahdi eikä syynää tekemisiäni. Edellisten lisäksi koen, että saan Lue lisää

Miten kuvailisit Vincitiä työpaikkana?

Näin kysyi minulta eräs entinen opiskelukaveri taannoin LinkedInissä. Hän oli hakemassa avointa paikkaa meiltä, ja oli tietysti kiinnostunut onko Vincit tosiaan niin hyvä firma kuin saamamme palkinnot vihjaavat. Aikaisemmin olen vastaaviin kysymyksiin kertonut esimerkiksi kuinka Vincitillä tehdään töitä ammattimaisesti vaikka toimistolta löytyy Lue lisää

Dokumenttien hajautettu katselmointi Trellon avustuksella

11.10.2016 1

Listautumisannin yhteydessä julkaisimme markkinointiesitteen. Tämän 24-sivuisen opuksen toteuttamiseen osallistui yhteensä yksitoista henkilöä neljästä yrityksestä, kahdella eri paikkakunnalla. Aikataulu oli erittäin tiukka ja esitteen piti olla virheetön. Päätimme heti, ettemme toteuta perinteistä “miljoona sähköpostia” -katseluprosessia. Aikaa sähköpostien perkaamiseen kuluu valtavasti, kynnys yksittäisen Lue lisää

Vinkkejä listautumisannin markkinointiin

7.10.2016 0

Listautumisanti on yritykselle ainutkertainen tilaisuus, ja usein myös sen toteuttaville henkilöille uusi kokemus.  Alla tuoreeltaan markkinointivinkkejä tuleville listautujille. Älä keskity vain sijoittajiin Monille listautumisanti on yrityksen historian suurin markkinointipanostus. Siksi ihmetyttää, että usein keskitytään vain merkintöjen haalimiseen eikä ajatella laajemmin annin mukanaan Lue lisää

Juhlapesu – ideasta tuotantoon alle kahdessa kuukaudessa

20.9.2016 0

Vincit on ollut Juhlapesun kumppani ohjelmistokehityksessä alusta saakka. Juhlapesu on suomalainen autopesuketju, jonka visio on yksinkertaisesti: “Juhlapesun käyttäjillä on aina puhdas auto.” Tähän visioon päästään sillä, että Juhlapesu tarjoaa rajoittamattoman määrän autopesuja kiinteällä kuukausilaskutuksella. Palvelun omaperäisyydestä ja onnistumisesta kertoo voimakkaan Lue lisää

Tie loppukäyttäjän sydämeen käy UX:n kautta

15.9.2016 0

Miten saisin loppukäyttäjällä aikaan wow-efektin? Miten kehittäisin tuotteen tai palvelun, joka olisi reagoiva, intuitiivinen, palkitseva ja onnistuisi tarjoamaan käyttäjälleen onnistuneimman digitaalisen asiakaskokemuksen? Miten saisin käyttäjän rakastumaan? Näitä asioita pohtivat varmasti kaikki, jotka ovat digitaalisten palveluiden kehittämisen kanssa tekemisissä. Eikö jokaisen Lue lisää

Deploying Django to Elastic Beanstalk with HTTPS redirects and functional health checks

12.9.2016 1

AWS Elastic Beanstalk and Django are a good match – but is your environment configured correctly to avoid insecure protocols and unhealthy servers? Lue lisää

Voiko johtamista ajatella palveluna? 

Viime keväänä oivalsimme jotain, mikä uudisti koko suhtautumisemme johtamiseen. Olimme jo pidemmän aikaa hakeneet uutta näkökulmaa esimiehettömään johtamismalliimme. Vuosien aikana kehittämämme menetelmät olivat toimineet hyvin, mutta eivät kuitenkaan sopineet täydellisesti kaikille. Halusimme löytää sellaisen kokonaisuuden, joka tuottaisi aidosti lisäarvoa jokaiselle Lue lisää

Hellyttävää väärinymmärrystä

Varmaan aika moni pääsi (tai joutui) seuraamaan Särkänniemen delfiinisekoilua viikonlopun aikana. Itsekin kannoin korteni kekoon Twitterissä ja avasin keskustelun tällaisella twiitillä: Yritettiinkö a) tehdä salaa vai b) tehtiinkö tietoinen päätös olla viestimättä. Jos b), tuskin tehtiin tahallaan paska päätös. #särkänniemi Lue lisää

Johtaja ≠ johtaminen

Johtamisen avulla pyritään siihen, että joukko ihmisiä toimii paremmin ja tehokkaammin kuin ilman johtamista. Näin Wikipedia määrittelee johtamisen. Mielestäni tässä määritelmässä on merkittävä puute sen osalta, että se puhuu ainoastaan joukosta ihmisiä. On kuitenkin selvää, että asioita voi tehdä paremmin Lue lisää

3 of 2312345...1020...»