Ilmiökiimainen: Varo kyllästymistä!

Keväinen aurinko, kuivat kadut, jäistä vapaana aaltoilevat järvet ja terasseilla avatut aurinkovarjot saavat meissä aikaan jumalaisen hurmoksen. Hullaantumisen tunteen, jonka voimaa ei voi mitenkään pidätellä. Kuukausien synkkyyden jälkeen voimme taas tuntea jotain uutta ja virkistävää. On aika ihastua.

Siinä, missä kevät kirvoittaa riemun kiljahduksia, saavat uudet teknologiailmiöt aikaan suoranaista kiimaa. Tämän ilmiökiiman ollessa korkeimmillaan, ihmiset kokoontuvat yhteen kuulemaan ilosanoman  sanansaattajia ja ihastumaan yhdessä idealistisiin päiväuniinsa.

Päiväunimaailmassa ei tarvitse tavoitella konkreettisia tuloksia.

Riittää, kun twiittaa ahkerasti kiimastaan.

Kuten ihastuminen, myös ilmiökiima voi johtaa rakastumiseen. Rakastuminen saattaa kuitenkin jäädä vain vaiheeksi ihastumisen ja kyllästymisen välillä, ellei tuosta vahvasta tunteesta synny jotain todellista, jotain jota voi vaalia, kehittää ja kasvattaa. Ilmiökiimalle voikin käydä kuin markkinointiautomaatioille, kokonaisarkkitehtuurille, ennustavalle analytiikalle, sähköiselle työpöydälle, mobiilille tai digitalisaatiolle. Sinällään varsin oivallinen elämänkumppani lipuu sormiesi läpi rakkauden puutteesta riutuen ja muuttuu kirosanaksi aikaisempien kyllästymistä aiheuttaneiden teknologiailmiöiden joukkoon.

Rakastaminen vaatii kovaa työtä ja asioiden saamista aikaan. Ilman tätä työtä edessäsi on nopea kyllästyminen ja uuden ilmiökiiman epätoivoinen etsintä.

Tee niin kuin me ja meidän asiakkaamme. Rakasta rajusti ja tarttu teknologiailmiöiden mahdollisuuksiin. Sanoista tekoihin on pitkä matka, mutta ilman tekoja ei ole tuloksia – ellei tulokseksi riitä ilmiökiimaisten kohtalotovereiden alati kasvava sosiaalisen median seuraajajoukko.

Rajuja rakkaustarinoita:

Kivijalkamyymälän ja verkkokaupan raja hämärtyy

ZenRobotics ja Vincit pelastavat maailman jätteiltä

Suomen ensimmäinen kaupallinen älylasisovellus

Petri Suhonen

Petri Suhonen

Liity keskusteluun