Bollinger effect

AZ32NVEA

Vincitin toimitusjohtaja Mikko Kuitunen kommentoi keväällä Tietoviikon haastattelussa: "meillä on hyviä asiakkaita – ollaan kohtuullisen hyvin onnistuttu välttämään mulkut". Kommentti herätti jonkin verran hilpeyttä.

Kyseessä on kuitenkin ihan todellinen ongelma. Turhan usein yhteistyötä tehdään win-lose-asenteella. SAP-konsultti tekee puolihuolimattomasti työnsä, että saa laskuttaa lisää. Asiakas näkee jokaisen tingatun euron voittona itselleen.

Onneksi löytyy myös toisenlaisia tarinoita. Vincit suunnitteli ja toteutti Hallman-yhtiöille Juhlapesu.fi-palvelun. Projektin päätteeksi Hallman-yhtiöiden edustaja Erkki Aminoff toimitti projektin tehneelle Anssi Kuutille pullon Bollingeria. Voisin veikata, ettei jatkossa ole ongelmaa löytää innokkaita tekijöitä Hallmanin projekteihin.

Win-lose-asenteella ei luoda menestystarinoita. Ne syntyvät, kun molemmat osapuolet voittavat projektissa.

Jarkko Järvenpää

Jarkko Järvenpää

Liity keskusteluun