Ohjelmistokehitys:

Et ikinä usko mitkä kolme asiaa menevät pieleen Vincitin asiakasprojekteissa!

1.6.2018 0

Säännölliset retrospektiivit kuuluvat käytänteisiimme asiakasprojekteissa. Niissä pohditaan yhdessä asiakkaan kanssa tapoja parantaa työskentelyämme projektin ulkopuolisen fasilitaattorin vetämänä. Pidimme hiljattain fasilitointitiimin voimin session, jossa kävimme läpi yleisimpiä ongelmia, joita retroissa nousee esille. 1. Visio puuttuu Kalleimmat ominaisuudet ovat ne, joita on Lue lisää

Suck less: A quick introduction to accessibility

9.4.2018 1

Ever made an app that is impossible to use? There’s a chance you have. Technology users are a diverse bunch, which means that some of your users are using your app much differently than you WOULD EXPECT. That’s where accessibility Lue lisää

SummAR of ’17 part 2: Development edition

18.12.2017 0

In a previous blog post about my summer at Vincit, I went over some general information and user experiences about HoloLens. This post picks up right where the last one ended and offers some insight in to the development process for Lue lisää

Tekoälykästä moderointia

13.12.2017 0

Luonnollisen kielen käsittelyyn liittyvät ongelmat yleistyvät kovaa vauhtia digitalisoituvan yhteiskunnan mukana. Suurien yritysten asiakaspalveluosastot saavat päivittäin valtavan määrän palautteita, korvaushakemuksia, tarjouksia, kyselyitä, tilauksia yms. yhteydenottoja, joiden tehokas käsittely on ensiarvoisen tärkeää. Samoin tekstin tuottaminen toistuviin raportteihin, uutisiin tai sopimuksiin vie Lue lisää

Code monkey in defence of good design work and tight cross-disciplinary collaboration

What do designers actually do? There often is quite a bit of confusion about what “UX designers” and “service designers” actually do in a software project. A common misconception is that they mostly just design the pretty visuals and draw Lue lisää

Qt World Summit 2017

Kävimme kolmen keskivartalolihavan koodarin kesken kääntymässä Keski-Euroopassa. Kivaa! Tässä kerromme lyhyesti reissustamme vuoden 2017 Qt World Summitiin. Qt World Summit on vuosittainen tapahtuma, jossa kehittäjät, käyttäjät ja mahdolliset muut asiasta innostuneet kokoontuvat yhteisten asioiden ääreen kuulemaan menneitä, nykyisiä ja tulevia Lue lisää

Empty Promises and Other Heresy

30.8.2017 3

My name is Toni and I’m a programmer I wrote my first choose-your-own-adventure game when I was eight years old. I had learned to instruct my trusty C64 to wait for input, process the input, print output, rinse and repeat. Lue lisää

Software development 450 words per minute

“Something’s a little bit off here.” That’s what I predict your first thought to be upon seeing my cubicle for the first time. There’s no screen or mouse in sight. Instead there’s a guy hammering away on a keyboard, staring Lue lisää

Use Sequence and Collection extensions in Swift to keep your code cleaner

In this blog post I am going to show how you can use Sequence and Collection extension to keep your upper layer code cleaner and more readable. I attended try! Swift conference in Tokyo Japan at the beginning of March this year, and Lue lisää

A case for FIXMEs in production code

16.3.2017 Sami Liedes 6

When writing code, I liberally sprinkle it with FIXME comments that have brief descriptions of what I think should be fixed. This includes blocks of code I think are hackish, fragile, ugly, or just could be improved. Often some slip Lue lisää

1 of 1612345...10...»