Markkinointi:

Kuukaudessa ideasta YouTubeen – näin tehtiin Normipäivä@Vincit-video

15.11.2016 1

Katso Normipäivä@Vincit Oman esittelyvideon toteuttaminen on ollut haaveissa jo pitkään, mutta kuningasidean puuttuessa emme aiemmin olleet toimeen tarttuneet. Kesän aikana mietin, että alkusyksy olisi vihdoinkin otollinen hetki. Lähestyvä listautumisanti toisi runsaasti kävijöitä Vincitin sivuille, ja videon avulla saisimme esiteltyä monille sijoittajille täysin … Lue lisää

Vinkkejä listautumisannin markkinointiin

7.10.2016 0

Listautumisanti on yritykselle ainutkertainen tilaisuus, ja usein myös sen toteuttaville henkilöille uusi kokemus.  Alla tuoreeltaan markkinointivinkkejä tuleville listautujille. Älä keskity vain sijoittajiin Monille listautumisanti on yrityksen historian suurin markkinointipanostus. Siksi ihmetyttää, että usein keskitytään vain merkintöjen haalimiseen eikä ajatella laajemmin annin mukanaan … Lue lisää

Älä pelkää mielensäpahoittajia

10.6.2016 0

Suomalaiset yritykset ovat tylsiä. Ja mitä suuremmiksi ne kasvavat, sitä tylsemmiksi ne muuttuvat. Markkinoinnin perimmäisenä tavoitteena tuntuu olevan, ettei kukaan vain suutu. Kun kaikkia koitetaan miellyttää, ei varmasti herätetä mitään tunteita tai jäädä ihmisten mieleen. Jos joku päivä tehdään jotain … Lue lisää

#termiähky Bullshit Bingo

7.9.2015 0

Yritysviestinnässä on kummallinen tapa yliviljellä ”trendikkäitä” termejä. Kaikilla yrityksillä on polttava halu surffata modernin jargonin aallonharjalla, mistä seuraa nopeasti ähky. Tämän seurauksena seksikkäiksi tarkoitetut sanat muuttuvat nopeasti tylsiksi ja alkavat tympiä. Digitalisaatio ja teollinen Internet huudettu! Tein vuosia sitten hurjan arvauksen, että ehkäpä merkittävä … Lue lisää

Minimum Viable Marketing: Koodia Suomesta

9.4.2015 1

Kirjoitin neljä vuotta sitten Minimum Viable Productista, tavasta validoida suunnitteilla oleva tuote tai palvelu mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja pienillä kustannuksilla. Validointia voi hyödyntää myös markkinoinnissa. Vincitin lanseeraaman Koodia Suomesta -tunnuksen tarinaa voisi kutsua Minimum Viable Marketingiksi (MVM). Termiä on Suomessa ainakin … Lue lisää