Design:

Orchestrating Evolution

14.9.2018 Emma Ylivainio & 0

Design system is a term that is quickly becoming widespread within our industry. Generally, a design system can be defined as a set of shared, integrated patterns and principles, which define the overall design of a product. In reality, there Lue lisää

Luovuimme Trellosta ja otimme käyttöön tämän kaikkien tunteman vanhan keksinnön

28.8.2018 7

Blogissamme on aiemmin kerrottu, miten käytämme Trelloa esimerkiksi projektinhallinnassa ja dokumenttien katselmoinnissa. Tiivis suhteeni Trelloon on kuitenkin alkanut pikkuhiljaa rakoilla. Olemme käyttäneet markkinointitiimin tehtävien hallintaan jo pitkään omaa Trello-taulua, mutta sillä on ollut taipumus rämettyä. Kun taulua ei tule putsattua Lue lisää

Takaisin oikeisiin töihin: Ville-dinon matka Reactin ihmemaahan

4.6.2018 0

Tammikuun viimeisen lauantain iltana istuin junan ravintolavaunussa matkalla kohti kotia ja mietin mitä tehdä isona. Meillä oli ollut ala-asteen luokkakokous Jämsässä, jossa kaikki vuorollaan kertoivat elämästään peruskoulun jälkeen. Tuon reilun 30 vuoden aikana oli perustettu perhe, saatu lapsia ja tehty Lue lisää

Suck less: A quick introduction to accessibility

9.4.2018 1

Ever made an app that is impossible to use? There’s a chance you have. Technology users are a diverse bunch, which means that some of your users are using your app much differently than you WOULD EXPECT. That’s where accessibility Lue lisää

Code monkey in defence of good design work and tight cross-disciplinary collaboration

What do designers actually do? There often is quite a bit of confusion about what “UX designers” and “service designers” actually do in a software project. A common misconception is that they mostly just design the pretty visuals and draw Lue lisää

Sprint is in the air!

8.5.2017 & Laura Toimela 0

It was to be business as usual, just another kick off for a software project. The day started early as we commuted to a regional city to meet our client for the first time. It was obvious from the very Lue lisää

Tie loppukäyttäjän sydämeen käy UX:n kautta

15.9.2016 0

Miten saisin loppukäyttäjällä aikaan wow-efektin? Miten kehittäisin tuotteen tai palvelun, joka olisi reagoiva, intuitiivinen, palkitseva ja onnistuisi tarjoamaan käyttäjälleen onnistuneimman digitaalisen asiakaskokemuksen? Miten saisin käyttäjän rakastumaan? Näitä asioita pohtivat varmasti kaikki, jotka ovat digitaalisten palveluiden kehittämisen kanssa tekemisissä. Eikö jokaisen Lue lisää

On the Hierarchy of Product Needs, or, Semi-Philosophical Musings on How to Prioritize Product Development

27.1.2016 0

Abraham Maslow was an American psychologist best known for developing the theory of hierarchy of needs, often referred to simply as Maslow’s Hierarchy of Needs. The theory suggests that human needs form a prepotent hierarchy: needs that are lower in Lue lisää

Smashing Conference -kokemuksia Saksanmaalta  

Smashing Magazinen luotsaama Smashing Conference on tänä vuonna ehditty pitää jo New Yorkissa ja Freiburgissa. Barcelonassa se järjestetään 20 – 21. lokakuuta, eli mukaan vielä ehtii. Syyskuun puolivälissä kolmannes Vincitin design-tiimistä osallistui Freiburgin konferenssiin ja kokemukset olivat oikein hyviä. Lisäinfoa Lue lisää